10 ایده جذاب سئو در تولید محتوا و ویژگی های یک محتوای خوب برای سئو؟

تولید محتوا و سئو چیست؟

با گسترش اینترنت و راه اندازی سایت های بسیار بر روی این دهکده جهانی کمتر کسی هست که با سئو آشنا نباشه، یادم میاد چندین سال پیش دغدغه اکثر مشتری های من این بود که چطور یک سایت طراحی کنم و یا اینکه چطور محصولاتم رو توی اینترنت به فروش برسونم؟

اما الان دیگه داستان فرق کرده؛ همه اون مشتری ها میدونن که میتونن با کمترین هزینه از سایت ساز ایرانی یک سایت تهیه کنند؛ مدیریت سایت با اپلیکیشن مدیریت سایت هم راحت تر شده، ولی دغدشون این هست که خوب حالا چطور می تونن تو صفحه اول گوگل باشن و از رقبای خودشون زودتر و بهتر دیده بشن.

سئو در واقع عبارت است از مخفف Search Engine Optimization ، این عمل افزایش کمیت و کیفیت ترافیک ارگانیک از موتورهای جستجوگر به وب سایت شما هست.

به زبان ساده تر ، سئو با نشان دادن محتوای شما به موتورهای جستجوگر می گوید محتوای شما بهترین نتیجه برای موضوع مورد نظر آنها است.

دلیل این امر این است که همه موتورهای جستجوگر از جمله گوگل یک هدف دارند:

نمایش بهترین و مناسب ترین نتیجه ممکن به کاربران خود.

اگر می خواهید بازدید ارگانیک بیشتری به صفحات وب سایت خود داشته باشید ، باید الگوریتم Google را درک کرده و از آن مراقبت کنید.
با توجه به اینکه امروزه بسیاری از مردم از موتور جستجوگر گوگل استفاده می کنند از این پس هر زمان که در مورد سئو در این مقاله صحبت کردیم منظور ما سئوی گوگل است.

فعالیت هایی شامل شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند، آنالیز رقبا، تدوین استراتژی محتوایی، تولید محتوای ارزشمند، برچسب گذاری و دسته بندی، لینک سازی داخلی و … را میتوان بخشی از فرآیند بازاریابی محتوا دانست. موفقیت در سئو بدون محتوا تقریبا غیرممکن است.

کلیدواژه هدفمند برای تولید محتوا حرفه ای

ابتدایی ترین کاری که درباره سئوی محتوایی باید انجام دهید این است که کلمه کلیدی یا کلیدواژه کانونی سئو باید همیشه نقطه آغاز نوشتن باشد. ابتدا استراتژی و به اصطلاح کلمه کلیدی خود را انتخاب نمایید و متناسب با آن نسبت به تولید محتوا اقدام نمایید.

ابزار های مختلفی در این زمینه موجود هست که می توانید استفاده کنید ابزاری مانند برنامه‌ریزِ کلیدواژه گوگل (Google’s Keyword Planner) یا جستجوگرِ کلیدواژه سایت ماز (Moz’s Keyword Explorer) .

برای مشخص کردن انواع کلیدواژه‌هایی که کاربران در رابطه با موضوع انتخابی شما در اینترنت جست‌وجو می‌کنند، استفاده کنید و از آنها به‌عنوان اساس کار محتوای خوب سئو بهره بگیرید. تولید کورکورانه محتوا فقط وقت شما را هدر می دهد؛ شما باید برنامه‌ای براساس مجموعه‌ای از کلیدواژه‌های مرتبط فرمول‌بندی و ماتریکس کلمات کلیدی را ایجاد نمایید.

انتخاب کلمه کلیدی هدفمند همانند انتخاب یک نقشه از پیش تعیین شده قبل از یک سفر ناشناخته می باشد و شما با این‌کار از آغاز سفر خودتان را در مسیر صحیح قرار می‌دهید.

با توجه به نکته ای که بیان شد اگر شما از ابتدا محتوای خود را با کلیدواژه‌های خاص هدف‌مند نکنید، تکلیفتان در تولید محتوا مشخص نیست و در رقابت برای کسب رتبه اول در جستجوگر ها باید بیش‌ازحد تلاش کنید و همیشه رقبا از شما جلوتر خواهند بود.

سئوی محتوایی

انواع روش های تولید محتوا

1- فروشگاه و محصولات :

هیچ فروشگاهی بدون محصول کامل نیست، اما آیا صرف داشتن محصول و قرار دادن در سایت باعث افزایش سئو و نتایج بهتر در جستجوهای گوگل خواهد شد؟ خیر، هرچند که فروشگاه های اینترنتی با توجه به اینکه محصولات مختلفی دارند که می توانند به عنوان یک محصول در سایت قرار دهند اما قرار دادن محصول بدون محتوا در سایت بی فایده است.

بزرگترین مزیت یک فروشگاه اینترنتی به محتوای فراوانی است که به واسطه تک تک محصولات می توانند داشته باشند و یک صفحه محصول خوب می تواند به عنوان محتوای SEO و صفحه فرود عالی PPC باشد.

در نظر داشته باشید برای کسب رتبه بهتر در سئو شما می بایست تک تک محصولات خود را با محتوای خوب سئو شده در سایت قرار دهید.

2- وبلاگ نویسی :

وبلاگ نویسی یک مزیت خیلی خوب به حساب می آید و یکی از ساده ترین راه ها برای ایجاد بانکی از محتوای سئو شده است، وبلاگ نویسی کاریست که هر کسی می تواند انجام دهد و همانند محصول نیاز به داشتن فروشگاه اینترنتی نیست.

به طور کلی ، پست های وبلاگ به دلیل مبسوط بودن و شرح یک رویداد جذاب تر و احتمال اینکه بتواند جذب لینک های بیشتر از اول گوگل داشته باشد بیشتر از صفحات محصول هستند.

بنابراین وبلاگ و مقاله می توانند یک راه عالی و صد درصدی برای ورود کاربران جدید برای سایت شما باشند.

3- خبر نویسی :

به یک خبر ، مصاحبه با اشخاص مهم یا یک خبر علمی فکر کنید. خبر از مطالب مهمی است که در اکثر وب سایتهای روزنامه ای یا مجله های خبری پیدا خواهید کرد.

سرعت انتشار یک خبر در تولید محتوای خوب خیلی موثر هست، هر چه شما زودتر از دیگران یک رویداد مهم و خبر را در سایت بارگذاری و پوشش دهید از شانس بیشتری برای دیده شدن برخوردار خواهید بود.

4- راهنمای قدم به قدم :

راهنما قدم به قدم یک محتوای طولانی است که به شرح نحوه انجام کاری میپردازد؛ راهنماها را اغلب می توان در چندین صفحه تقسیم بندی کردد، گرچه بهترین کار این است که مطالب طولانی تر با در یک صفحه به کاربر نشان دهید و یک آسمان خراش از کلمات بسازید.

شما می توانید یک راهنمای کامل را در وب سایت خود بارگذاری نمایی، یا می توانید خلاصه یا گزیده ای از یک مقاله علمی را قرار دهید. این می تواند یک راه خوب برای تولید محتوای سئو شده باشد.

5- فیلم ها و محتوای تصویری :

به طور کلی فیلم های خیلی کمتری در اینترنت نسبت به صفحات متنی وجود دارد، زیرا ساخت فیلم زمان بر تر بوده و نیازمند سخت افزار ها و تجهیزات بهتری می باشد.

در نتیجه اگر شما بتوانید با ایجاد یک فیلم به جای مقاله با کلیدواژه های خود بسته به نوع سایت یا شغلی که صاحب آن هستید، می توانید یک جهش خوب در سئو داشته باشید.

فیلم ها می توانند راهی عالی برای جذب و دستیابی به مخاطب باشند، مخصوصا اینکه با توجه به عدم توانایی دیگران در تولید فیلم کلیپ های شما می تواند بارها توسط کاربران در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود. فقط فراموش نکنید که آدرس وب سایت خود را در کلیپ های منتشر شده درج نمایید.

در مورد آموزش استفاده از محصولات خود، آموزشهای ویدیویی را ایجاد نمایید. یا فرآیندی را که مربوط به تجارت شما باشد نشان دهید، به عنوان مثال: یک لوله کش می تواند ویدئویی بسازد که نشان می دهد چگونه یک سینک را تعمیر کنید.

6- اینفوگرافیک :

اینفوگرافیک ها طرح های گرافیکی بلندی است که در غالب تصویر مراحل انجام کاری را شرح می دهد و غالباً به صورت نمودار یا نمودار شامل آمارها، نمودارها، گراف ها و سایر اطلاعات می گردد.

اینفوگرافیک می توانند بسیار مفید باشند، چرا که در صورت پسند کاربران می توانند به واسطه اشتراک گذاری های فراوان سال ها در اینترت بمانند و مورد استفاده قرار گیرند.

طراحی یک اینفوگرافیک به خاطر اینکه به تحقیقات مختلف و نیروهای انسانی دارد می تواند کمی پر هزینه باشد.

7- اسلاید شو ها :

نمایش اسلاید شو برای نمایش یک سری تصاویر مرتبط و گالری تصاویر استفاده می شود(گاهی اوقات تصاویر از متن مهمتر هستند) در اینجا دوباره ، جستجوگرها از عنوان ، زیرنویسها ، نام فایل های تصویر و موارد دیگر از این دست اهمیت می دهند زیرا خوانش آنها برای موتور های جستجو راحت تر است.

8- فرهنگ واژه ها :

به اعتقاد ما افراد بیشتری از Google برای جستجوی معنی لغات استفاده می کنند تا از فرهنگ لغت موجود در کتابخانه ها استفاده کنند.

آیا شما می دانید فرهنگ لغت شما در کجاست؟ اگر در یک صنعت تخصصی کار می کنید ، یک واژه نامه خوب ساخته شده می تواند یک راه خوب برای جذب مخاطب و ترافیک از موتورهای جستجوگر باشد. اصطلاحات آشپزی ، اصطلاحات پزشکی ، اصطلاحات مد و زیبایی ، اصطلاحات معماری و از این قبیل …

9- بانک اطلاعاتی :

یک فهرست راهنما از سایت ها یک اطلاعات سودمند از پیوندها به سایت ها یا منابع پیرامون یک موضوع مشخص است. به عنوان مثال ، یک وبلاگ صنایع دستی ممکن است یک بانک اطلاعاتی مکان برای خرید دست سازه های هنری ، از فروشگاه های بزرگ گرفته تا فروشگاه های مستقل در سراسر کشور ایجاد کند.

10- لیستی از موضوعات مختلف :

یک لیست واقعا می تواند نوعی مقاله باشد، اما چارچوب دادن آن به عنوان یک لیست (مانند “10 راه برای کاهش صورتحساب انرژی” یا “یک دلیل خوب که که از مرغ شکم پر متنفرم”) نتایج جستجو را آسان تر می کند. این نوع عناوین همراه با عدد وقتی در نتایج جستجو یا در عنوان رسانه های اجتماعی نمایش داده می شوند ، جذاب تر و قابل کلیک تر هستند.

مواردی که در بالا اشاره شد فقط برخی از انواع اصلی محتوای سئو شده هستند، اما شما به لیست بالا محدود نشوید، شما با توجه به امکاناتی که در اختیار دارید و موقعیت مکانی و فرهنگی خود می توانید محتوای بی پایان تولید کنید.

اگر این مقاله براتون جذاب بود می تونید با مراجعه به راهنمای سایت ساز راشین وب نسبت به مقالات بیشتر و نحوه انجام سئو در این سایت ساز بپردازید.

منابع :

www.wordstream.com

https://moz.com

دیدگاهتان را بنویسید